Transkrypcja - tłumaczeie automatyczne - roboczy
Alec wykład o ikonach w Jego42
----------------------------------
W razie potrzeby tłumaczenia, ja myślę, że jest dostępna jakaś pomoc i z oczywiście, kiedy mamy sekcję pytań i odpowiedzi, myślę, że byłaby taka możliwość zadawaj pytania ogólne, jeśli czujesz całkowicie zagubiony, daj mi znać, jakoś postaram się to trochę uprościć
Dobra no dobra, więc kiedy myślałem, jak przygotuj ten wykład jak przygotować ten wykład rozmowa, bo tak daleko, jak możesz zobacz, to jest ogromne i mięśnie brzucha to jest gigantyczna informacja jest gigantyczna część człowieka kultura ikonografia jako aspekt człowieka wiara, ponieważ ludzie przedstawiali ich przodkowie przedstawiali swoje wierzenia ludzie przedstawiali coś co było dla nich święte przez stulecia i to wydarzyło się przed Chrystusem i to wydarzyło się zanim ludzie zaczęli się z tym zmagać rolnictwo lub budownictwo, więc to Czy to jest najbardziej podstawowe?
rzecz, która jest sednem naszej kultury to jest przedstawienie naszych przekonań dlaczego ważne jest, aby to zrozumieć dlaczego ważne jest, aby się uczyć w ogóle więc chciałem jeszcze raz, więc co jest ikonografia w ogólnie rzecz biorąc, jeśli chodzi o ikony ikona to obraz, który reprezentuje wiarę religijną reprezentuje koncepcję religijną lub bóstwa cokolwiek, czego nie musi być konkretnie nawet połączony z religia może być tylko przedstawieniem coś duchowy, ale będziemy rozmawiać w retrospektywa dzisiaj spróbujemy i zrozumieć, gdzie znajduje się ikonografia pochodzi z kultury ludzkiej, spróbujemy skupić się trochę na aspekt kulturowy uh chrześcijaństwa ikonografia i szczególnie byz jak część bizantyjska i część prawosławna, ponieważ och, to jest wyraźne i bardzo kulturowo powiedziałbym emiczny typ ikonografii uh z bogata symbolika, którą można odczytać jako książka, więc to jest to, co zamierzam porozmawiać o i zamierzam porozmawiać o ikonografia w głównych religiach, które znamy mamy dziś i że mieliśmy i jak wpływają na siebie nawzajem w swojej sztuce sposób i jak wpływają na współczesność kultura w ogóle, to znowu to nie jest tylko koncepcja jednego religia to jest międzynarodowe i Międzykulturowy koncepcja, więc to mi się podoba, eee, ja właściwie dlaczego,
jeśli zwrócisz tu uwagę pierwszy obraz, którego użyłem, jest jednym z Najwcześniejszy obraz Jezusa Chrystusa to szósty Stulecia i drugi obraz, który ja używana jest statua Buddy indyjskiego posąg Buddy i ty można było zobaczyć, że hellow wokół Głowa Jezusa i powitanie wokół niej Głowa buddyjska, oni reprezentują to samo rzecz i używam tych dwóch zdjęć ponieważ chciałem zobaczyć, chciałem pokaż, jak kulturowe przedstawienie bóstwa, od których pożyczali siebie nawzajem i jak to odzwierciedlali w sobie nawzajem, tak daleko jak to możliwe wiesz, buddyzm jest, cóż, to nie jest religia nie możemy tego nazwać religią to jest koncepcja, to jest filozofia, ale wielu uważa, że historycy i historycy sztuki, aby być jednym religii świata i wizerunki Buddy i Btis Satas w różne kultury buddyjskie pojawił się znacznie wcześniej niż chrześcijaństwo ikona taka jaka jest i jeśli będziemy patrzeć trochę dalej zobaczymy, że artystyczny reprezentacja została później zapożyczona do również sztuka chrześcijańska ponieważ nie jest nam przykro, eee nie jest nam przykro mówiąc o tym, że nic nie może wyjść poza nic, jeśli mówimy o artystyczna reprezentacja czegokolwiek również rozwija się z czegoś, co było przed chrześcijaństwem było Buddyzm przed buddyzmem był Hinduizm przed hinduizmem istniał jeszcze wcześniejsze religie pogańskie i wszystkie one miały przedstawienia ich dat i przedstawienia ich dat w dużej mierze wpłynęło na styl artystyczny religijny styl artystyczny rozwinięty w Chrześcijaństwo również, więc to, o czym wspomniałem tutaj, jeśli spojrzysz, to są przykłady bardzo wczesnej sztuki religijnej i I nie wstawiłem zdjęć malowideł jaskiniowych ponieważ myślę, że wszyscy wyobrażacie sobie jaskinię obrazy są takie jak głównie myśliwi konie zwierzęta ale te obrazy, które w większości reprezentowali tylko symbole i później rozwinęły się w megalityczne struktury, więc prawdopodobnie widziałeś Stonehenge, prawdopodobnie widziałeś um rytuał okręgi uh na polach, które są również religijne przedstawienia tego, co ludzie Wierzyłem, że są to najwcześniejsze nie chcę się na nich skupiać, ale ja chcę się skupić na starożytnym Egipcie i sztuka Mezopotamii, o której wspomniałem tutaj więc jeśli spojrzysz na ilustracje, uh jeśli zobaczysz tę statuę wykonaną z Łazarz, uh, to jest państwo Izydy Egipska bogini słońca i życia trzyma swojego syna, eee, boga syn Horus na kolanach i większość AR historycy obecnie uważają, że jest to najwcześniejsze przedstawienie Madonna Podobnie jak sztuka w ludzkiej kulturze, statua ma około 6000 lat eee, pojawiło się przed buddyzmem Chrześcijaństwo przed wszelkim monoteizmem religie, które możemy sobie wyobrazić już teraz i to reprezentuje bardzo bliska nam koncepcja ponieważ kiedy patrzymy na ikony przedstawiając Maryję i Jezusa widzimy dokładnie ten sam wyobraź sobie, nie chcę mówić, że Isis to Maryja czy Horus, to Jezus, ale ludzie, którzy żyli przez wieki, w których widziałem te obrazy, były w nich nadrukowane ich wyobrażenie wiary, więc by użyli ta grafika później przedstawia to, co wierzyli w to samo, jeśli spojrzysz na MES tan reles i shamian te byś zobaczył skrzydlate stworzenia z wydrążeniami dookoła ich głowy, które były również jak bogowie w ich kulturze i tym obrazie ponieważ szaman Mezopotamii cywilizacja był w dużej mierze w porządku, to miało wpływ na całość miała wpływ na całość koncepcja kulturowa w swoim czasie ponieważ była to potężna cywilizacja jak i egipski i obrazowość, którą odziedziczyliśmy po tych dwóch cywilizacje, na które później wpłynęli antyczny starożytny grecki i starożytne cywilizacje rzymskie, które do tej pory jak prawdopodobnie wiesz, są bardzo ściśle związany ze sztuką chrześcijańską już tak, jeśli znów będziemy mówić o Inny ikonografia i inne religie, które z pewnością wpłynęło na sposób, w jaki przedstawiamy chrześcijaństwo Święci i jak my przedstawić uh jakąkolwiek datę w Wspomniałbym o chrześcijaństwie
Hinduizm i hinduizm to religia, która zasadniczo to jest kultura, która później zrodził buddyzm, ponieważ sart Gama, którego później prawdopodobnie poznasz wiesz, że to jest ta osoba, która stał się Buddą, wyszedł z tego religia i dorastał um widząc daes, które wyglądały mniej więcej tak ja używano chińskich wersji daes, ale Wersje hinduskie wyglądają mniej więcej tak tak samo, dlaczego wyglądam jak Chińczyk i Japończyk te, ponieważ teografia, uh, ta, ta jeden jest z XI wieku, więc to jest tak jakby później, ale całość, jeśli zobaczysz to reprezentuje cześć, że reprezentuje te same skrzydlate stworzenia rzecz jeśli spojrzysz na sztukę buddyjską tutaj jest Budda i bóstwa, które miałyby cześć wokół nich i które miałyby cześć wokół głowy, która reprezentuje duchowe przebudzenie, które to uh reprezentuje że ta osoba wie więcej niż inni ludzie, ale interesującą rzeczą jest to, że na ile powiedziałem, buddyzm nie jest religia, ponieważ nie ma w niej bóstwa nie ma Boga, ale Budda nie ma Bóg, ale nadal reprezentuje osobę z tym cześć um myślę,
że tak jest późniejsi Święci w Chrześcijaństwie byli po prostu tak to wyglądało dotknięty i oczywiście nie możemy nie wspomnij o judaizmie, ponieważ judaizm jest dobrze nie byłoby chrześcijaństwa takiego, jakie jest wiedzieć ponieważ gdyby nie było judaizmu, nie było Starego Testamentu, gdyby nie było nie, ale um, wiemy, że w judaizm no cóż religia próbowała nie przedstawiać bóstwa, więc to głównie ozdoba bardzo symboliczne, ponieważ on nie próbował przekazać obrazu Boga przez obraz, który jest zrozumiałe dla ludzi i oni to zrobili w przybliżeniu za pomocą symboli i mozaiki więc użyłem tego w ten sposób po pierwsze, wtedy faktycznie dochodzimy do głównego temat i tu dochodzimy do pojawienia się z Oczywiście, że nie będziemy chrześcijanami żeby porozmawiać o najważniejszym temacie, myślę Każdy kto tu siedzi zna majora historia fabuła linia fabularna będziemy rozmawiać czysto o ludziach w tej części historia nie dotyczy części Boga historia pierwsza i to, co miałem zamiar powiedzieć,
więc Chrześcijaństwo rozwijało się głównie jako religia w Rzymie nie w Jerozolimie nie gdziekolwiek, ponieważ główny wczesny wierzący siedzieli w Rzymie katakumby i ukrywali się przed Rzymscy żołnierze i rzymscy cesarze, którzy byli wówczas poganami i próbowali wykonać swoje usługi, których nie mogli przedstawiają Chrystusa, Aniołów lub cokolwiek innego Święci tacy, jacy być może by chcieli przedstaw je, ponieważ byłyby ścigani za to, że byliby ścigany za to i najwcześniejsze symbole chrześcijaństwa który później pojechałby do majora ekografia to są beczki na Rzymskie beczki na rzymskich katakumbach to oczywiście symbole takie jak ryby kotwica wtedy Kair symbol, który znasz tak jak później wzdłuż ikon nadal istniałoby tam również przedstawienia pawia jako ptaka lub przedstawienia młodego pasterza z dużą ilością owiec jak dobra pasterz i jazda konna rzecz, o której być może nie wiesz, to to, że najwcześniejsze przedstawienia Chrystusa lub L znane przedstawienia Chrystusa lub alergenu przedstawienia Chrystusa są bardzo nie tak, jak jesteśmy przyzwyczajeni go widzieć nowoczesnych ikon, a nawet w średniowieczu ikony przedstawiają go zazwyczaj jako bardzo Młody mężczyzna ubrany w togę bez broda, no cóż, nie wiem, czy ją mam tutaj może nie wspomniałem, och, ja wspomniałem o tym tutaj, więc rzekomo ten jest najwcześniejszym przedstawieniem Chrystusa, jakie wiadomo nam, że istnieje opinia, że to znaczy, że to może być średniowiecze fałszerstwo, ale tego nie wiemy wygląda bardzo realistycznie, więc to jest uzdrowienie sparaliżowany i ta postać z krótkim nosząc togę i absolutnie bez włosów broda to tak naprawdę Jezus to jedno z pierwszych zdjęć brodatych osób Jezusa przypisuje się to w całości koniec IV wieku, więc to jest zasadniczo 4 100 lat od ukrzyżowania Chrystus, a to jeden z fresków w katakumby rzymskie i to jest obraz Chrystus że alergia stała się popularna i od tego Moment włączony od szóstki od czwartej W wieku zaczął się rozwijać w obraz Chrystusa w ikonografii, którą posiadamy wiem teraz, że to stało się złotem standard, więc nie wiemy, jak mógłby wyglądały jak, ale dokładnie dlatego, że ten fresk w Rzymie katakumby przedstawiają go dokładnie tak, jak tak samo od teraz na tym jest w poprzednim i to są katakumby Mary i prawdopodobnie no dobrze, możemy to przypisać jako najwcześniejsze przedstawienie Chrystusa w katakumby, bo on tu jest, ale to jest Dzieciątko Jezus i to jest Maryja Ale niestety, freski w tym dokładnie katakumby bardzo cierpieli podczas, wiesz, walki przeciwko ikonom, więc bizantyńskiemu problemy profesjonalista problemy i kiedy było dużo ikon niestety zniszczone z powodu głównie z powodu kwestii politycznych, które cierpiała dużo um i także ta druga Mary, która Wspomniałem tutaj, że to jeden z pierwszych wizerunki Maryi, co oczywiście jest mitologicznie przypisywany Luce ale chodzi o to, że ona jest najwcześniejsza jeden co dało nam pojęcie o tym, jak wygląda Maryja w ikonografii, jaką znamy, eee, ja chciałbym tu jeszcze trochę wrócić powiedziałem, powiedziałem o katakumbach i ja pokazałem ci kilka zdjęć z wcześniejszych reprezentacje, ale hm, chciałem wspomnieć więcej dzisiaj jako nieco różny podejście ponieważ no cóż, zaskakująco, kiedy mówimy o eee chrześcijaństwo typowo protestanckie i kościołów katolickich przedstawienia Chrystus przedstawienie świętych przedstawienie aniołów jest bardzo świeckie, aby wyglądały jak żywe osoby zachowują się jak żywi ludzie, których nie ma ścisłe zasady, jak można je przedstawiać a jeśli mówimy o sztuce gotyckiej i wczesna sztuka renesansu oczywiście jest dużo symboli jest dużo zasad, jak mogłyby lub nie mogłyby być przedstawiony ale głównie zdjęcia, które wszyscy znamy wszyscy znają kaplicę pomocniczą Michał Anioł, więc widzisz tutaj znać całą sztukę religijną, która była tworząc w okresie włoskiego renesansu ponieważ była to głównie sztuka religijna który był stworzyłem um znowu to nie jest ikonografia sama w sobie jest to sztuka religijna, która jest oczywiście temat całej reszty wykład, ale um, chciałbym, uh skoncentruj się na bizantyjskim i wschodnim Sztuka prawosławna, bo taka jest ważne, to jest ciekawe
więc mówimy o czasie okres rozpoczynający się mniej więcej od XIII wiek i do końca XV wieku i w tradycji bizantyjskiej, która rozwinęło się bezpośrednio z rzymskiego kota Usługi tradycja ikonografia była bardzo symboliczne, co próbowali przekazać przez ikonografię nie było obraz Chrystusa lub Maryi lub Świętych, Próbowaliśmy utwórz WI okna do królestwa Bóg i pomysł jest więc zupełnie inny bo co, hm? Chodziło o to, że tak nie było kult ikon był cześć więc co tu jest napisane więc nie robimy czcić bóstwa lub miejsca lub stworzenia, które są przedstawione na zdjęcie, ale używamy tych zdjęć jako okna na duchową ideę, którą powinien próbować osiągnąć symbole dotarcia pomogło mu to pomysł był bardzo prosty, no cóż, bardzo prosty i bardzo trudny um, ikona miała ci pokazać rzut oka na to, jak wygląda królestwo Boże tak jak ale próbował też wyjaśnić, że to jest nie da się zrozumieć jak Królestwo Boże wygląda jakby, uh, były jakieś konkretne symbole, więc jeśli jeśli spojrzysz na ikony bizantyjskie, to jest to bardzo typowa ikona bizantyjska tutaj zobaczysz, że to byłoby typowe złote tło Święci Jezusa lub Cesarz siedzący tam, zwykle zwrócony twarzą do widzu, zobaczysz to, uh, Halo i zobaczysz różne gesty dłoni w błogosławieństwie, ale to złote tło co jest bardzo typowe dla obu narodów bizantyjskich i sztuka prawosławna wschodnia reprezentowała Święte Światło, jeśli kiedykolwiek zauważyłeś, gdy spojrzałeś na zdjęcia stworzony w Cesarstwie Bizantyńskim i w Prawosławny wschodni, uh tradycja postacie na tej ziemi nigdy nie rzucać Cień, oni są bardzo płaskie i są lekko nieostre i proporcja w jakiej wyglądają nierealne, ale tak właśnie było pomysł, więc to było podejście Golden Światło Świętego Królestwa nie rzuca żadnego cienia nie ma w nim cienia Królestwo Boże i drugą rzeczą, która była również bardzo ważne, aby używali różnych perspektywy, więc widzisz tutaj przykład sztuki bizantyńskiej ten obraz Oto Święta Trójca autorstwa Andre Rblo to jest rosyjski kościół prawosławny i to używa tego samego złotego tło i parę symboli, które mam omówimy to później, ale chodzi o to, że użyli różnych perspektywa, kiedy mówimy o klasyczna sztuka perspektywa osoby jest cóż, naturalne, więc obiekt, który widzisz eee im dalej od ciebie tym mniejszy obiekt że widzisz bliżej siebie jest większy w ikonografii prawosławnej, zobacz odwrócone perspektywa, co oznacza, że obiekt to co jest daleko od ciebie jest w rzeczywistości większe niż obiekt, który jest bliżej ciebie który stworzył ten wrażenie to co jest w ikonie kto jest w ikona, więc na nie nie patrzysz patrzą na ciebie, jakby wiszą nad tobą i patrzysz w ich stronę świat, w którym są teraz, gdzie powinieneś być i gdzie powinieneś spróbować być, ale jesteś obserwowany tam i to jest um jako osoba, która pochodzi z tej kultury, którą pamiętam czując się jak dziecko, nawet nieswojo ponieważ kiedy idziesz do kościoła, możesz poczuć, jak wszyscy na ciebie patrzą i tak jak wtedy, gdy jesteś mały i kiedy nie jest ci to wyjaśnione nie udaje się eee i przepraszam i eee chciałem przerwać trochę więcej o tradycji prawosławnej i chciałem mówić o tym jest to Święta Trójca autorstwa Andre Rblo, uh, to było namalowany pod koniec XV wieku i my wiem bardzo mało o samym Brovie może urodził się w Moskwie może był urodził się w Novarze, może chodził w tym Klasztor, może w nim pracował Klasztor, być może zmarł w tym roku może zmarł w tym roku, to nie jest ważne, że wszyscy wiemy i ludzie, którzy przyszedłem na moje poprzednie wykłady i wiedziałem, że w okresie renesansu zarówno w Europie w Rosji gdziekolwiek nie było żadnego dzieła sztuki nie podpisane nie znamy artysty i to jest jedyna ikona, która jest przypisany, który jest dokładnie przypisany do ROV wszystkie inne prace, które mogliby wykonać dobrze znane, ale mogły zostać wykonane przez niego współpracownicy, których mógł stworzyć pomocnicy, których mogliby stworzyć ktoś to jest jedyne dzieło sztuki co mu się przypisuje to jest akt Cesarz na kawałku drewna i to reprezentuje, jak powiedziałem, Świętą Trójcę, więc jest Ojciec, Syn i Święty Duch i w Symbolika prawosławna jest w zasadzie bardzo łatwe do odczytania oryginalnie te ikony one był stworzony jak wiesz tak zostały stworzone dla ludzi, którzy nie byliby w stanie czytali Biblię, bo nie mogli przeczytaj, więc stworzono symbole ich, więc jak czytać, więc każda osoba, która spojrzałbym na tę ikonę, to jest tak naprawdę bardzo łatwe do odczytania i symbolika jest używany, więc wyjaśnię najważniejsze informacje oczywiście, że jest głębiej, ale najważniejsze punkty więc jak możemy powiedzieć, że to właśnie jest ojciec ma rację, więc zwykle tak jest
pojawiły się przed chrześcijaństwem pojawił się po chrześcijaństwie jako muzułmanin na przykład religia, ale w muzułmańskiej religia, o której chcę jeszcze wspomnieć nie ma ikonografii, ponieważ to jest zabronione jest przedstawianie Boga i bóstwa i ich przedstawienie ich wiara jest czymś w rodzaju czegoś niezwykle wyjątkowe i przedstawiają swoją religię wiara przez M przepraszam przez mikrofony poprzez pisanie poprzez baryłek i chciałem to po prostu pokazać chcesz przekazać dalej reprezentacja, ale no cóż, właściwie jest to temat na jeden jak w przypadku dużej serii lekcji ponieważ wszystkie motywy kwiatowe w Muzułmanie tradycja wszelka forma liter w Tradycja muzułmańska wszystkie łuki i projekty architektoniczne muzułmańskie tradycja nie oznaczają nic mniej niż symbole w ikonografii w lub w prawosławiu i chrześcijaństwie religia to ta rzecz to uh inna część świata i to jest trochę poza religią tego, jak my zrozum to, to jest ikonografia religii azjatyckiej, więc tutaj widzimy, że to są Chiny i Japonia no cóż, wszyscy to oczywiście wiemy Chińczycy są komunistami, ale tak jest nadal religia doist i kusian, a jeśli spojrzymy Na tutaj pojawiło się wcześniej niż Chrześcijaństwo, o którym dyskutowaliśmy, ale prawdopodobnie mędrcy i D i mylące przedstawienia, które by być bardzo podobnym do wczesnego chrześcijaństwa sztuka i jeśli mówimy o portretach z bis satas jak na przykład tutaj jest przedstawieniem guaniny, guanina jest jedną tak jak bodhisattwa jest osobą, która osiągnął stan Buddy, wciąż będąc żywe i zwykle były przedstawiane dokładnie tak samo z gestami które przedstawiają różne mudry, takie jak niektóre gesty rąk z dużą ilością ręce, które mogłyby, uh pre, które mogłyby przekazać wszechobecność bóstwa za pomocą Święte Światło wychodzi z nich to samo, absolutnie to samo w Japonii eee, oczywiście, że chciałam o tym wspomnieć to bardzo ciekawy kraj w tym rzecz, ponieważ łączą trzy religie, które jakby żyli, uh, pierwotnie ich Shinto Shinto jest religią pogańską Który um próbuje to dobrze przekroczyć wszystko ma duszę, cóż, to jest bardzo Pogańskie i bardzo powszechne dla wielu kultury, uh, oczywiście, że tak jest Buddyści, ale mają bardzo odrębne Oddział, w którym znajduje się buddyzm zen, to bardzo różni się od głównego i mają bardzo ciekawą wersję Chrześcijaństwo też jest, nawet hmmm mówiąc o Japonii, że każdy Japończyk osoba, uh kiedy się rodzi należy do Shinto, kiedy osoba bierze ślub, to Chrześcijanin, a kiedy umrze, będzie Buddysta, bo każdy Japończyk ma ceremonię narodzin w shinto religia małżeństwo w chrześcijaństwie kościół, a potem umiera i ma Buddyjskie rytuały na jego pogrzebie, który jest Cóż, bardzo kulturalne i bardzo interesujące rzecz, którą tu przedstawiłem, jest typowa reprezentacja więc kamienne ogrody i ciepło B i Kami w gorsecie religia jako no cóż, okej, to jest właściwie to, gdzie to jest staje się nieco nowocześniejsze i to jest ja nie mogłem o tym wspomnieć ponieważ sztuka religijna wpływa na sztukę świecką sztuka i sztuka codzienna, a także dotyczy sztuki nowoczesnej, którą tutaj reprezentuję to jest zdjęcie Salvadora Del no i jest jeszcze sztuka uliczna eee z Tajlandii, a ten jest z Meksyk i oczywiście, jeśli to jest takie Tajlandia, która powinna być buddyzmem, a jeśli widzisz tę meksykańską sztukę uliczną, która przedstawia Najświętszą Marię Pannę i niektóre szkielet strzeże szkielet głowy obok w religiach Meksyku nazywa się je calavas i dobrze się prezentują coś w rodzaju mamy Mori i oni reprezentują duchy przodkowie, um, dlaczego umieściłem tę rzecz tutaj to jest to, o czym chciałem również wspomnieć Chrześcijaństwo, jeśli chodzi o różne kraje i kiedy przyniósł swoje obrazy do różnych krajów, które mieszał poważnie z tradycją, która była odbyło się na tym konkretnym terytorium przed ten Chrześcijaństwo w Meksyku, jeśli mówimy o uh May i religiach attec tam byłoby bardzo odrębny no cóż, bardzo odrębna tradycja postmortem powiedzmy to tak bardzo dokładnie połączony ze śmiercią i uh w Meksyku tradycja i wiele krajów Ameryki Łacińskiej kraje, w których można znaleźć świętego i to bardzo podobny do powszechnie przedstawianego świętego który nazywa się Sant Moera i jest w zasadzie szkielet ubrany i Święta Maria i oni nie mają żadnych problem z tym i jeśli mówimy o przykład prawosławny rosyjski Kościół, um, powiedziałbym ci tak więc regionalnie jest bardzo różnie jeśli mówimy na przykład o dalekim północ Rosji, gdzieś w pobliżu AR Hangis co miałoby bardzo silne powiązanie z krajami skandynawskimi i bardzo silne powiązania handlowe z Wikingowie, hm, nie w przybliżeniu XIII wiek, więc kiedy Rblo nawet nie ma zaczął malować swoją Trójcę um przed chrześcijaństwo zniszczyli DAT, który wyglądał jak koń, który miał uh uh, który miał obraz konia i oni by umieścili ich nowe domy budują swoje nowe domy zbudowaliby ważne budynki pozwalając koniowi wbiec na pole i gdzie koń zatrzymuje się w ważnym momencie budynek zostanie postawiony później, kiedy Chrześcijaństwo przyszło, zdecydowali jak i gdzie postawić kościół dokładnie w ten sam sposób i znowu wiesz, że nie było problem w ich psychice, więc była to tradycja pogańska, którą wykorzystywali jako pomysł helikoptera Patty kościół i jeśli spojrzysz w ikonografia, na przykład północna Prawosławne regiony Rosji stanowią połowę Święci jeździliby na koniach, co jest również interesujące tradycja i ta druga rzecz, którą wiem, że nie wiesz, że to nie jest miłe prawdopodobnie zakończyć na problemach w sztuka, ale uh, muszę wspomnieć oczywiście muszę wspomnieć o stożku clasm um niestety tak się stało kilkakrotnie w historii świata i to zajęło z dala, cóż, nie mówimy od religijny punkt widzenia, ale my jesteśmy mówiąc z podobnego kulturowego punktu widzenia zobacz tutaj wyjął duży plastik arcydzieła, które zapisały historię ludzkości życie mówimy o dwóch bizantyjskich jonach mówimy o protestantach Reformacja, ale protestancka Reformacja, wiesz, może później jeśli ktoś byłby zainteresowany to ja Czy mógłbyś wygłosić wykład na temat katakumby Święci i szkielety Beu które są bardzo szeroko, wiesz, jak rozprowadzane w Bawaria w Niemczech, w Austrii i masz prawdopodobnie je widziałem, więc jeśli ci się podoba odwiedziłeś kościół i zobaczyłeś szkielet ubrany w bogate ubrania jak Owinięte w jedwabie, um, i to jest tradycja, która jest bardzo odmienna od to terytorium i większość z nich dobrze dzieła sztuki wraz z ikonami zostały zniszczone w okresie protestanckim Reformacja to druga rzecz, która jest problematyczne tutaj byłoby kulturowe przywłaszczenie, co mam tu na myśli, to stosowanie zastosowań sztuki religijnej w aspekty niereligijne jako moda artefakty jako dekoracje, które nie są religijny i to jest problematyczny temat, który właściwie to byłoby ciekawe omówić, ale to jest coś do przemyślenia o i druga rzecz jest taka uh ikonografia w interfejsie dialektów eee jeśli to widzisz to jest to prawdziwe ikona um, która jest przedstawiona w bizantynie tradycja, która przedstawia Jezusa Chrystusa i Budda, eee to naturalne ikona pierwsza i to jest no cóż, to jest próba, cóż czasami, jak powiedzieliby niektórzy ludzie to jest connect Inc rzeczy, które można połączyć ale na przykład buddyzm akceptuje Jezusa Chrystus jako batwa, więc oni mają przedstawienia Chrystusa w ich koncepcji a on jest batwą i oni nie mają problem w tym, ale um, ja nie pewien, że wszyscy znów się zgodzą z takim konceptem to jest jakby to było ciekawe, okej, to było, hm, byłem staram się nie być zbyt długi i ja zrozum, że to tylko podkreśla, ponieważ temat przedstawiający religijne powiedz dobrze religijne cokolwiek zasadniczo daes umieszcza stworzenia, to jest ogromny, ponieważ jest podstawą nasza kultura to jest nasza kultura zaczęło się od naszej kultury zaczęło się od wierzyć w coś i absolutnie wszystko, każdy rodzaj religia wpływała na siebie w taki sposób, z przedstawiające ich świętych i to, co oni uważać no cóż, znowu nic nie wychodzi z niczego Więc jak wiesz i wszystko jest połączone powiedzmy to tak, zarówno kulturowo, jak i duchowa droga w tej kwestii, myślę, że skończymy i możemy przejść do Sekcja pytań i odpowiedzi, więc bardzo dziękuję i Jestem gotowy wysłuchać Twoich pytań, jeśli są jakieś [Oklaski] symbol Dobrze, więc nadal tu jesteśmy, wrócę rblo ccon jeśli nie umysł więc uh tutaj właściwie prawdopodobnie uh widzisz tutaj jest zielony kolor ale pierwotnie to było coś w rodzaju zamówienia wiesz, taki brązowo-zielony i uh typowo który zawsze był łączony z niebieskim i to było zaskakująco takie przedstawienie świata, więc jest jak niebo i ziemia połączony Duch Święty jest wszystkim to jest duch wszystkiego i to jest znowu główny symbol, jeśli go widzisz eee brązowy lub zielony lub pomarańczowy brązowy i niebieski, który zawsze jest Duchem Świętym ikona prawosławna Do Chcę zrobić, potrzebujesz tłumaczenie uh chcę cię zapytać co jaki był powód, dla którego piękny obraz i sztuka malowania jak na starożytnym Rzymie sztuka, którą pokazałeś w eee te poprzednie to Chrystus Pantokrator z tego co pamiętam S kino katakumby s kino klasztor w w Egipt, dlaczego ten rodzaj, wiesz? obrazy przekształcają się w pewnego rodzaju Powiedziałbym, że ikonografia tam, gdzie jest nie, nie ma miejsca na malarz okej mogę to wyjaśnić OK, ten jest naprawdę dobry pytanie, uh, dlatego w większości przypadków uh w Kościele katolickim, protestanckim i anglikańskim tradycja, uh, przedstawienie świętego, oni rozwinęło się w czymś bardzo żywym i jeśli patrzysz na włoski renesans i jeśli patrzysz na świętych i biblijne jak sceny biblijne przedstawione podczas tym razem jest tam wielu artystów więc to jest to, gdzie to jest reprezentacja rozwinęła się, ale jeśli mówimy o sztuce bizantyjskiej, oni po pierwsze mówimy o zderzeniu aonicznym, więc oni próbowaliśmy zakazać przedstawienie świętych w ogólności ponieważ to był pomysł, że dobrze, nie możemy sobie wyobrazić jak wyglądają nie możemy wyobraź sobie jak wygląda królestwo Boże nie mogę sobie niczego wyobrazić i w większości przypadki tak to wyjaśniali ale było w tym dużo polityki oczywiście i dlatego i dlatego chcieli przekaż ikony obrazków jako okna do królestwo w niebie próbowali zachować tę myśl nie możemy sobie wyobrazić okna, uh Królestwo niebieskie, ale możemy zrozumieć jeśli za pomocą konkretnego symbole takie jak te, które wyjaśniłem dla tego, który jest jak góra, drzewo dom czasami podlewa kolor ubrania są takie, uh diabeł wygląda na to, że włócznia wygląda tak że ta postać wygląda tak, że perspektywa jest taka, więc to jest jak tekst to nie sztuka to liczba symbole połączone razem, które powinny tworzyć rozumiesz, że jest to niewielkie rzut oka na Królestwo Niebieskie, które nie są w stanie pojąć, że to nie jest sztuka, która jest eee, to nie miało być sztuką, nie było przeznaczony jako forma samoekspresji artysty chociaż myślę, że na przykład R wyraził tyle samo siebie w tym punkcie sztuki, co mógłby, to jest przypomnienie, że powinieneś tam szukać i to ty są zawsze oglądane, to nie jest sztuka, która nie było pierwotnie przeznaczone jako sztuka B więc czy dobrze zrozumiałem, że pytanie brzmiało, dlaczego dokładnie ta perspektywa perspektywa była taka, wiesz jakby to była odwrotność perspektywa znowu mogłabyś w tym przypadku Ratunku MH, okej, więc w tym przypadku tak, pomysł to jest to co wyjaśniłem jako odwrotność perspektywa, że to uh jak obraz tła jest większy niż powinien eee, pomysł był taki, żeby pokazać że wszystko co jest w środku Wyobraź sobie, że to trochę tak, jakby ktoś wisiał ty patrzy na ciebie ono patrzy co ty robiąc tak, nie jesteś tylko ty patrząc w Królestwo Niebieskie, które jest Królestwo niebieskie patrzy na ciebie i dobrze, jeśli będziesz się dobrze zachowywać generale, więc jest to, co powinieneś powinien mieć czuję, że cóż, zwykle kiedy spójrz na pracę sztuka, którą czujemy, to jest to, co ty i to jest dzieło sztuki, na które patrzysz z Twojego bardzo osobistego punktu widzenia kiedy patrzysz, kiedy czujesz się dobrze, to jest uczucie, które miało miejsce, gdy nie powinieneś patrzeć na ikonę prawosławną poczuj się, uh Watcher, nie powinieneś poczuj się lepszy powinieneś czuć się lepszy pokorny patrząc na to [Muzyka] znowu to jest moim zdaniem jeden z różnice między podejściem uh na przykład sztuka katolicka, chrześcijańska i prawosławnej sztuki chrześcijańskiej nie jesteś oczywiście, że tak, jeśli spójrz na ten, zobaczysz to samo spokojne i bardzo podobne twarze Świętego Trójca, jeśli spojrzysz na inne ikony widzisz, że mniej więcej wszystkie twarze są takie same, uh, są bardzo spokojne, bardzo neutralny, nie oceniają cię ale kiedy na to spojrzysz zdjęcia, które powinieneś stale widzieć przypomnij sobie, że jesteś grzeszniku, to nie o to chodzi jeden grzeszniku, tak, to ma przypominać ty, tak, ty widzisz królestwo Bóg przed tobą i patrzy ty, ale powinieneś pamiętać, że jesteś w bardzo dużym niebezpieczeństwie, że nigdy tego nie zobaczę prawdziwe życie, dlatego tak było dlatego ikony prawosławne tak często Próbujemy przekazać, że to bardzo rzadkie przedstawienia w prawosławnych Ianach, kiedy na przykład zwykle jest to Mary z Dzieciątko Jezus, kiedy ona ma, wiesz, jak jakieś emocje na twojej twarzy, jakby ona wiedziała co się stanie z jej synem, ale to jest niezwykle rzadkie i zwykle, hm, ty byś zobacz je mniej więcej nawet matkę Maryja z Jezusem Chrystusem, mieliby bardzo neutralne twarze dokładnie takie jak ta Jedyni i ma to pokazać jeszcze raz Cóż, są spokojni, ale są bardzo daleko od ciebie i masz bardzo długą drogę do bądź tam, gdzie oni są, a będziesz w bardzo wielkie niebezpieczeństwo, że nigdy tam nie dotrzesz tam jest tak, uh, nie ma tego wiele wiesz o miłości w tym przedstawieniu to raczej tak, uważaj, nigdy nie dostaniesz jest pomysł, więc uh w orodu tradycja wiesz, kiedy rozmawiamy i kiedy próbujemy na przykład wyrazić strach, wiesz? na przykład po angielsku powiedziałbyś co robisz w imię Boga lub jak dobry Boże, ale po rosyjsku byś powiedzieć, czy ktoś robi coś złego Ludzie powiedzieliby: bójcie się Boga, On patrzy ty więc to jest to, co próbują zrobić ikony przekazać AB tak, bo to było około drugiej obraz z Biblii, kiedy Trzej Aniołowie odwiedzają Abrahama i S. dlatego ta ikona jest taka sama jak ta, którą wziął zabrał Sarę i Abrahama masakra Baranka, którego zabrał cały grzech zabrał ogród dom wszystko usunął wszystko z grzechu i chociaż przedstawiał że siedzą przy stole i niby jedzą, ale nie jedzą oni rozmawiają i pomysł był taki, żeby je zabrać zejść ze sceny i umieścić skup się na nich jako na jedności Boga który nie jest związany z ludzkością bo cóż, Sara i Abraham byli człowiek i to w dużej mierze zwrócił na nich uwagę i próbował skoncentruj się czysto na Trójcy właściwie to jest jedno z tych, o których myślę religia ortodoksyjna to jedyna, którą mogę tak jak większość z nich by to przedstawiała Sara i Abraham i cała scena to jest jedyny i to jest tylko jeden, kiedy są jak wydają się być rozmawianie [Muzyka] właściwie dlatego, że ta scena nie ma główny wątek fabularny, który powinien mieć eee do XIX wieku sztuka historycy nie byli nawet pewni, czy to jest Świętą Trójcą więc to jest to jest wiadomości, więc było sporo badań na ten temat to zdjęcie, ale tak, ale pomysł jest taki że to jest najważniejsza rzecz, więc próbował się na czymś skupić to powinno być jedyne, więc nie powinno się ich zabierać scena, bo nie należą do sceny II nie wiem czy zrobię sam się oczyszczam więc w większości przypadki um okej myślę że ktoś inny chciałem zapytać pytanie tak, maluję, ale nie potrafię Jestem historykiem sztuki, to jest inny Krytykuję nie ból, o który chcę cię zapytać, uh coś co jest przeciwieństwem twojego historia, bo kiedy na to patrzę zdjęcie Myślę, że widzę to regularnie perspektywa tutaj, ponieważ osoba, która jest blisko mnie jest większy niż drzewo i i i i góra i i kościół, który jest stale większe niż osoby, ale są małe tak, ale budynek jest mniejszy niż osoba, potrzebuję rąk, żeby to pokazać więc poczekałbym sekundę to jest ta perspektywa Tak Dokładnie MH tak i pomysł, że to również sprawia, zdjęcie pochlebia pomysłowi, że to jest jak bardzo dwuwymiarowy, dwuwymiarowy, nigdy nie jest wiesz, że nie ma tego włoskiego Renesansowa perspektywa ukośnika, dajmy tak jest okej myślę że chciałeś również zapytać tak dla Św. Dobra Cóż, taki był początkowy pomysł więc w centrum ludzki Bóg um, myślę, że to bardzo interesujące, że uh właściwie umieścić Jezusa w centrum, ponieważ to nie zawsze tak jest Chrześcijanie, więc może być inaczej wymieszaj, aby można je było ustawić inaczej to jest dokładnie jego inwersja, więc umieścił wybawcę w środek, bo jest jedyny ludzie i dlatego, że jesteśmy człowieku, najpierw na niego patrzymy i powinniśmy staraj się być taki jak on, bo on jest pierwsza postać na tym obrazku, która nasze oczy są przyciągane, wtedy moglibyśmy spojrzeć w lewo i w prawo, ale kiedy spójrz na tę ikonę, widzimy go jako pierwszego i dlatego uważam, że rblo było geniusz, bo tak naprawdę to mam absolutne minimum kreatywności, którą mógł przekazać w tej sztuce, ponieważ był bardzo ograniczone przez technikę i przez symbole, których użył, eee, mógł stworzyć bardzo duchowe i bardzo osobiste, bardzo emocjonalne elementy wywołujące um Nie umieściłem tego tutaj, ale jest też Fresk Robo bardzo mało zaoszczędzonej pracy on niestety, um, jest fresk w katedrze włodzimierskiej, która reprezentuje, cóż, Sąd Dzień i zwykle wiesz, jak to jest, kiedy my mówić o Dniu Sądu, który jest coś bardzo straszne, wiesz, jak z demonami wciągając grzeszników do piekła niektóre sceny mszalne z aniołami i świętymi walcząc z wieloma postaciami, ale co ruu farby na jego Fresku są duże, białe przestrzeń i tylko Jezus w centrum jak dwa anioły na górze i ludzie z cześć z jednej strony i bez cześć po drugiej stronie nie ma nikogo cierpienie to najłaskawszy osąd jaki mogę widziałem w swoim życiu w sztuce, więc to jest to ten interesujący, więc myślę, że dlatego go naprawdę kocham, więc jest artysta, uh, okej, już nie pytania, nie ma pytań, ale OK, chcę cię zapytać o perspektywa, która jest bardzo dobrze znana w średniowiecznej sztuce zachodniej, a także w eee sztuka buddyjska, kiedy rozmiar obraz przedstawia również znaczenie osoby nie tylko perspektywa kto jest daleko, kto jest blisko, ale także kto jest kto jest ważniejszy a kto mniej ważne i czy uważasz, że takie no cóż, taka rzecz w tych ikonach brentinga również nie, są one w większości tej samej wielkości co Chryste, to jest jedyny przykład z drugiej strony piszę tak oczywiście ponieważ są ważnymi ludźmi ale tak, ale uh w większości przypadków tak, jeśli widzisz, typową sztukę, która Niestety nie mam pod ręką wielkość figury na prawosławnym oznaczałoby to znaczenie, więc mogłoby być wiesz, tak jak niektórzy, oczywiście, więc to byłaby na przykład Święta Maryja, która byłby pełnowymiarowy i niektórzy ludzie którzy są w pozycji oddania byłyby miniaturowe, wielkości palca Matki Marii to jest bardzo typowe jak jak powiedziałeś dla sztuki zachodniej a jeśli mówimy o Sztuka wróżbiarska okresu renesansu gdzie zamawiało mnóstwo bogatych ludzi zdjęcia ich ulubionego świętego i następnie pomalowałem całość rodzina, och, kocham ich, są bardzo zabawni byliby, wiesz, tacy jak wszyscy rodzaj ulubionego świętego rodziny lub Maryja lub Jezus lub jakikolwiek święty i dużo dużo dużo dużo dużo dużo dużo jak małe figurki studni osoba, która zamówiła obraz, który jest jego rodzina zawsze wygląda na kogoś takiego naiwne i zabawne, ale je kocham, to jest bardzo dobra reprezentacja tego samego rzecz, której nigdy by nie umieścili w prawdziwych ludziach to jest to coś co jest niemożliwe w sztuce prawosławnej prawdziwi ludzie nigdy nie są na obrazach, na których nie możesz być w Królestwie Niebieskim, podczas gdy jesteś żywy i uh pomysł, ale wszyscy wiemy że są różne postacie w Biblia, w której występują bardzo charakterystyczne postacie smakuje wszędzie i niektóre z nich są ludzie, niektórzy z nich to w zasadzie zwierzęta jak owca albo coś takiego i tam by było bądź tam miniaturowy i uh całość zdjęcie opowiedziałoby całą historię więc na przykład, jeśli oczywiście ROV wziął Historia Abrahama i Sary ze zdjęcia ale zazwyczaj reprezentowałyby cała historia jak doszli jak lampa została przecięta tak jak się spotkali i to wszystko będzie na tym samym obrazku ponieważ w Świętym Królestwie Bożym jest nie ma czasu i wszystko dzieje się w w tym samym czasie i ci ludzie by bądź wiesz jak klasyfikowany według rozmiaru w związku z tym czasami może się wydawać, że tak jest wyglądają komicznie, bo tam by były bardzo małe spotkanie Abrahama, jak naprawdę duże jak anioły Trójcy Świętej, ale to jest symboliką sztuki V [Muzyka] i jak dokładnie były robione zazwyczaj i ma proces zmiany w całym ku zaskoczeniu proces się nie zmienił zazwyczaj były malowane na desce według temperamentu jajka, więc to byłoby jak barwnik zmieszany z farbą na bazie jajek i Szafka na górze, tak naprawdę dlatego Święta Trójca nie jest tak dobrze zachowana to nie jest najlepszy stan zachowania rzecz i widać, że jest tam drewno wyglądam tu jak jon i widzę tak naprawdę całkiem duży, myślę, że to by było być jak mój rozmiar, jak ten, więc to jest duża rzecz i hm, byłyby używane w kościołach i jako no cóż, jak wiesz, klimat nie jest bardzo mile widziane coś takiego jak malowane z temperą jajową deska, więc prawdopodobnie dlatego nie ma dużo zachowano sztukę XV wieku niestety, ale zaskakująco proces pozostaje taki sam głównie i oczywiście współcześni ikonografowie ponad artyści, którzy malują ikony, chcieliby po prostu dodaj trochę jajka, może takie jajko temperament, ale nadal malowali na desce nadal używają tych samych symboli i cały styl nie zmienił się ani o cal zdecydowanie tak, mam jeszcze jakieś pytania inny nie, o, okej możesz mi opowiedzieć o kolorach w Eon, więc zasadniczo tak, działa w ikonach orex zwykle można zobaczyć dużo złota i to jest właściwie temat żartu w wielu rzeczach, takich jak orex, zawsze jest złoto, ale to złote tło jest jakby to była złota farba albo prawdziwa pomalowane złotem, więc tutaj nie wiedzieć, czy jest to widoczne, czy nie, to jest właściwie nie jest to złota farba To jest złoto Liść włączony do obrazu um złoto zawsze lub tutaj na przykład to jest również obraz złota lub banana ikony gdzie oni to widzą złote mozaiki tutaj, to zawsze reprezentuje Święte Światło, zawsze złoto nie rzuca żadnego cienia i używa koloru ochry lub prawdziwego złota w zależności od tego ile pieniędzy zostanie zainwestowanych w rzeczywistej ikonie um niebieski spód lub niebieski wierzch tkanina, więc jeśli zobaczymy niebieski pod materiałem niebieski to rzecz, która zwykle przedstawia istoty nieludzkie, którymi by były Aniołowie, oni byliby świętymi, oni byliby świętymi. bądź Duchem Świętym, kto jest kim? określone przez wyższe warstwy, więc ty widzisz, mówiłem ci, że jeśli to jest Duch Święty Duchu, tam będą ziemskie kolory ponieważ reprezentują świat, jeśli tak jest ojciec, który będzie miał złote szaty ponieważ jest lekki i to jest właśnie ten pomysł gdyby to był Jezus, zawsze by ich umieszczano go na czerwono, ponieważ to go reprezentuje krew, którą przelał za ludzi i włożyliby boski błękit tak wszystko, każdy, kto jest zdrowy i bezgrzeszny wszystko jakby to był anioł albo lub ktoś ze Świętej Rodziny, byliby nosząc zwykle niebieski, nie widać tego Święci noszą niebieskie ubrania, bo tak kiedyś robili grzech zanim zostali świętymi, więc to jest nie, oni cześć um wokół nich głowy mogłyby być takie jak absolutnie wszystkie kolor, ale zaskakująco na przykład Tradycja prawosławna, która byłaby zwykle złoty, ale można go ozdobić z żelkami lub różnymi symbolami, więc nie zawsze jest tylko lekko czasami to jest jak reprezentacja naruszenia symbole i no cóż, to bardzo dekoracyjne, prawdopodobnie też byś zobaczył Cóż, nie zobaczyłbyś zbyt wiele zieleni zieleń zwykle należy tylko do drzewa i Ducha Świętego zobaczysz wiele brązowego, uh, bo cóż, to po prostu najważniejsza rzecz, której używali do malowania skóry i uh, zazwyczaj widziałbyś biały tylko jeśli jest podłączony śmierć, więc to byłyby ubrania, które Jezus nosi krzyż, gdy jest na nim widziałbyś go okradzionego w białym ubrania, gdy go tam wkładają trumna i każda postać, która jest noszenie bieli jest zwykle negatywne ikonografia, no nie wiem co w przeciwnym razie budynki są zawsze białe ponieważ nie jestem biały, ale trochę biało-żółty, bo po rosyjsku Tradycje kościołów są zawsze białe więc jeśli spojrzysz na kościoły, jak niektóre większość scen została stworzona w tradycja, kiedy kościoły były nazywane w języku rosyjskim powszechnie nazywane są B to jest jak biały kamień, uh, i oni by zawsze będą biali i zawsze będą masz to wiesz jak fortecę czując, że bardzo różnią się od katedry gotyckie w Europie mają Wyglądają jak twierdza wyglądają tak nisko, wyglądają tak jakby nie są z zewnątrz, nie wyglądają wyglądają jak dom Boga jakby byli twierdzą, która zmierza aby chronić się przed wrogami w w większości przypadków i w środku są zwykle bogato zdobione złotem, jeśli masz widziałem je w porządku Mam, właściwie mam pytanie sugestia, ale to jest białe biały kolor, uh, ponieważ w buddyzmie Tradycja jest również powiązana z śmierć i uh, czy to jest jakiś rodzaj równolegle, bo o tym nie myślałem to tak jak mówiłem uh artystyczna tradycja rozwinięty przez całe życie i ponieważ buddyzm jako koncepcja buddyzm jako filozofia gdy pojawiła się koncepcja religijna wcześniej niż chrześcijaństwo i tak dalej terytorialnie dotyczyło to chrześcijan sztuka dużo, bo było dobrze niepopularny, aby nie uop, nie według popularne przekonanie, ale było wiele komunikacja między krajami w tym czasie i było dużo wymiany kulturalne, dzięki czemu ludzie, którzy uwierzyli w Chrystusa, później zobaczyli jak Buddę przedstawiono 500 lat wcześniej to i tamto przyniosłoby mu ich pomysł artystyczny, okej, więc to jest symbol, że ta osoba umarła, użyjmy to jest symbol tej osoby był mądry i duchowo obudzony, wykorzystajmy to to jest w zasadzie w porządku, więc upraszczam to Oczywiście, ale główną ideą jest to, jak rozwijana sztuka nie różni się od tego, jak religia rozwija się po prostu dlatego, że ludzie pożyczają ludzie pożyczają pomysły ludzie pożyczaj symbole, a ludzie używają symboli i nadal rozwijać to dalej, że to właśnie to i oczywiście jeśli to tak jakby biały używał buddyzmu to, co przyniosło trochę symbolika w kulturze chrześcijańskiej jako no cóż, no chodź, my tak naprawdę odziedziczone Hollows uh nad głowami Saints ze sztuki buddyjskiej, więc oni przedstawili swoje Oświecenie w ten sposób przedstawiamy Święte Światło i świętość osoby lub bóstwa w nasz ikony e nie, ona jest o o teologia wiesz, że to ciekawe pytanie jak po pierwsze, eee, nie myślę, że mogę oceniać ludzi ogólnie wiem, że moja opinia jest moją opinią, ale jeśli ktoś nosi coś, co jest to zdecydowanie sprawa tej osoby ale tak ale cóż, osobiście bym tego nie zrobił to, um, ale um, powiedzmy to tak wiesz, że tatuaż ogólnie jest bardzo ciekawa koncepcja, to też bardzo religijny, ale należy do bardzo konkretne kultury, które są w większości przedchrześcijańskie, no cóż, mówimy o O jakich kulturach polinezyjskich mówimy O Wikingach mówimy bardzo dużo o kulturach mówimy o Japonii znaczy pamiętasz Yakuzę ale ta symbolika, której użyli to wykorzystano, więc nie była to tylko skóra obrazy, których używali w celach ochronnych reprezentowali charakter osoba, więc opowiedzieli tę historię zdjęcia i czy jest to przedstawienie ikony na czyjejś piersi, nie jestem Naprawdę jestem pewien, co to przedstawia dobrze, że osoba ta cieszy się zdjęciem lub że dana osoba cieszy się świętym lub że ta osoba jest pobożna. Nie sądzę. wiem, że mam trudne relacje z tatuaże w ogólnie chcę zapytać o coś hmm i jeszcze jeden Sytuacja U, ponieważ powiedziałeś o tym wpływ na sztukę chrześcijańską ale starożytni chrześcijanie żyją w Imperium Rzymskie, czy mógłbyś nam podać jakieś przykłady wpływu Rzymu Poglądy Imperium na Chińczyków chrześcijanin ikonografia, której tak naprawdę nie mam wspomniał o tym no cóż, jeśli wszyscy pamiętamy i byłeś w greckich muzeach i byłeś w rzymskich muzeach, prawdopodobnie pamiętasz te portrety, których użyli malować dla taty mumie, uh w grobowcach, tak, w grobowce w katakumbach i jeśli ty pamiętam portrety niestety ponieważ nie planowałem mówić o tym, ponieważ to by nas ukształtowało wykład ogromny, eee nie mam zdjęć teraz, ale myślę, że wiesz, o co mi chodzi rozmawiając o i uh jeśli pamiętasz te zdjęcia mają rację obrazowanie, które później jest używane w Bizancjum serce sztuki więc te nosy te uh jak przedstawili twarze, jak próbowali przekazać ducha osoby zdjęcie zrobiło na mnie duże wrażenie, więc B w zasadzie to tutaj Bizantyjczycy ikonografia pochodzi z i jeśli jesteśmy mówiąc o sztuce rzymskiej, więc jeśli pamiętasz, kiedy cesarz Konstantyn zalegalizowano chrześcijaństwo w Rzym, eee w kulturze rzymskiej Cesarze byli równi świętym i w wczesne chrześcijaństwo w Rzymie, kiedy ludzie zaczęli dzwonić studnia przedstawienia chrześcijańskie Święci i bóstwa, i bóstwa takie jak ikony, które również odnosiły się do portrety Cesarze i przedtem Chrześcijaństwo to, co robimy teraz, uh kościoły lubią zapalać świece i modlić się śpiewać piosenki, które robiliby przed publicznością portrety cesarzy, więc tak to wygląda no cóż, tak właśnie wygląda wróżenie starożytny Rzym wydarzył się i zasadniczo cała tradycja nabożeństw chrześcijańskich ma bardzo głębokie korzenie w sposobie, w jaki pogańscy Rzymianie upamiętnili swoich Świętych pieśniami z ogniem z świece, właściwie z winem, więc to jest bardzo mieszana tradycja, ponieważ teraz nie mówimy o wierze, nie wierzymy rozmawiając o religii nie rozmawiamy o tym, co powiedział Chrystus lub co takiego eee, Biblia mówi, albo co ktoś powiedział, że porozmawiaj o tym, co ludzie zrobili z tym, co on powiedział i ludzie wzięli religie wzięli Tradycje, które już mieli i właśnie przeniosłem je do nowego ideały, um, jakbym powiedział, powiedziałem ty o tym jak bardzo przypominasz prawosławnego Małe miasteczka rosyjskie, do których koń jest przyzwyczajony znajdź miejsce dla kościoła, to jest to Tradycja pogańska, czyli pogaństwo rzymskie tradycja podróżowała i tworzyła bazę do służby w Kościele Chrześcijańskim, która jest zaskakujące, ale mamy to, co mamy masz jeszcze jakieś pytania? Początki wiedzą jak to wygląda ponieważ to był jedyny sposób, w jaki wiedzieli oni nic nie wiedzieli inne tak, okej, jak powiedziałem, więc to jest uh Nie mówię o o, wiesz, o tym, co mamy teraz mówię o tym, co ludzie zrobili w katakumbach, wiedzieli w pewien sposób nie było nikogo, kto mógłby uczyć tam nie było zbyt wielu informacji dostępne, ponieważ były nielegalne i ponownie przed Konstantynem, który był ludzie, którzy organizowali nielegalne zgromadzenia i Katakumby z bardzo małą ilością świec z bardzo małym zrozumieniem tego, co jest idąc dalej tym, co mieli, było ich wiarą i używali rytuałów, które mogli przekazać, że oczywiście to zrozumieli wpłynął na późniejszą tradycję, ponieważ oni pochodzą ze swojej kultury, kiedy pochodzisz z jakiejś kultury nieuchronnie przynieś to, co miałeś w swoim kultura w twoim wiara, to jest to, jacy jesteśmy to jest to jest ludzie tak dla Do Glin eee [Muzyka] ponad dla [Muzyka] Glin [Oklaski] o nie, więc chcesz porozmawiać [Muzyka] nie, okej [Muzyka] tak dla [Muzyka] [Muzyka] [Muzyka] jeden za [Oklaski]